P2P-Kredite.com Foren-Übersicht
 FAQFAQ   SuchenSuchen   MitgliederlisteMitgliederliste   BenutzergruppenBenutzergruppen   RegistrierenRegistrieren 
 ProfilProfil   Einloggen, um private Nachrichten zu lesenEinloggen, um private Nachrichten zu lesen   LoginLogin 
P2P Kredite Anbieter Vergleich
Neuer Darlehensanbahner TIGO Finance (Mazedonien)  

Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    P2P-Kredite.com Foren-Übersicht -> Mintos
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen  
Autor Nachricht
Hieschen

BeitragVerfasst am: 01.10.2018, 11:35    Titel: Neuer Darlehensanbahner TIGO Finance (Mazedonien) Antworten mit Zitat

Mal wieder ein neuer Kreditgeber, vom Balkan, nicht ex–UdSSR, kaum Firmenhistorie, geratet C+, 10% Zinsen.... so kommen wir weiter.
Claus Lehmann
Site Admin

BeitragVerfasst am: 01.10.2018, 11:51    Titel: Re: TIGO Finance (Mintos) Antworten mit Zitat

Zitat:

Dear Claus,

Another country has been added to Mintos! This time it’s Macedonia, with TIGO Finance launching on Mintos. With this addition, you now have the chance to invest in its consumer loans from Macedonia and earn net returns of up to 10%.

TIGO Finance is a financial company that applies innovative and modern technology to offer quick and easy micro-financing solutions to individuals. The company is fully licenced and operates in accordance with the Macedonian Law on Financial Companies since December 2017 when the first loans were issued.

Although TIGO’s focus is online lending, the company has opened five branches in Macedonia, located strategically in key demographic areas. The firm plans to open further branches in the next quarter so it is more accessible to its clients.

On Mintos, TIGO is planning to offer its short-term and personal instalment loans for investment. Macedonia-issued short-term loans from the company range from EUR 35 to 325 with a maturity of up to 30 days. The company’s instalment loans have a maturity of up to 24 months and the loan amounts are up to EUR 1 000.

“TIGO finance is pleased to join the Mintos marketplace, a unique place where the movement of capital is free and efficient. Given our advanced IT infrastructure, which allows us to obtain maximum efficiency and customer focus in operations, our partnership with Mintos will strengthen our position in the Macedonian market. This will help us to get one step closer to our goal of becoming the most well-known brand in the micro-financing industry,” says Filip Dimitrovski, Country manager of TIGO Finance in Macedonia.

From January 2018 up until the end of August 2018, the total amount of issued loans by TIGO Finance has reached EUR 1.43 million, with First Payment Default (FPD) levels lower than 10% over the same period. At the end of August, the company’s net loan book amounted to EUR 600 000. The company is continuously looking for opportunities to innovate and increase its ability to satisfy its customers’ needs and expectations.

TIGO Finance’s target market largely consists of clients who often have limited access to banking services. Borrowers can receive a loan in minutes, as the company applies an automated and flexible system to check its customers’ creditworthiness. This results in a credit pre-approval in only 30 seconds. This makes TIGO loans the fastest on the market.

Enjoy this great opportunity to invest in Macedonia-issued loans from TIGO Finance! If you use Auto Invest, don’t forget to update your settings!

Laufend: Bondora, Investly, Mintos, Estateguru, Ablrate, Viventor, Moneything, Crowdestate, Fellow Finance, Zlty, Lendix, Linked Finance, Lenndy, Iuvo, Robocash, Housers, Assetz, Ratesetter AUS, Neofinance, Bulkestate
Beendet: Smava, Auxmoney, MyC4, Zidisha, Crosslend, Lendico, Omarahee, Lendy, Bondmason
Crowdinvesting: Seedrs, Housers, Reinvest24,
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Doso

BeitragVerfasst am: 01.10.2018, 12:19    Titel: Re: Neuer Darlehensanbahner TIGO Finance (Mazedonien) Antworten mit Zitat

10% wird wohl der neue Standard für neue Anbieter.
Hieschen

BeitragVerfasst am: 01.10.2018, 14:05    Titel: Re: Neuer Darlehensanbahner TIGO Finance (Mazedonien) Antworten mit Zitat

Doso hat Folgendes geschrieben:
10% wird wohl der neue Standard für neue Anbieter.

Hier hab ich mich aber geärgert, der Anbieter sieht jetzt nicht Premium aus und dass der von Mintos auf C+ eingetütet wird bei Zins von 10 % halte ich für eine Frechheit. Ich würde mir erwarten dass Mintos Erstanbieter auch entsprechend ihrem Rating einführt sonst ist die ganze ratingeschichte witzlos
Destiny

BeitragVerfasst am: 01.10.2018, 14:16    Titel: Re: Neuer Darlehensanbahner TIGO Finance (Mazedonien) Antworten mit Zitat

Mintos wird wohl kaum den Zins vorgeben. Das überlässt man dem Markt. Wenn es Leute gibt die da zu 10% investieren freut sich Tigo. Ich bin da sicher nicht dabei.
P2Papst

BeitragVerfasst am: 01.10.2018, 14:48    Titel: Re: Neuer Darlehensanbahner TIGO Finance (Mazedonien) Antworten mit Zitat

Mazedonien, C+ zu 10%... Laughing

Der war gut.

Ab 13/14% können wir reden.
Elohim

BeitragVerfasst am: 30.10.2018, 19:39    Titel: Re: Neuer Darlehensanbahner TIGO Finance (Mazedonien) Antworten mit Zitat

Gerade gibt es einige zu 12%. Ist mir noch etwas zu risikoreich.

Edit: Ca. 9-12 Monate zu 12%, ca. 2-6 Monate zu 11,5%.
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    P2P-Kredite.com Foren-Übersicht -> Mintos Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Seite 1 von 1

Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.

phpBB SEO URLs V2

Mintos Erfahrungen