P2P-Kredite.com Foren-Übersicht
 FAQFAQ   SuchenSuchen   MitgliederlisteMitgliederliste   BenutzergruppenBenutzergruppen   RegistrierenRegistrieren 
 ProfilProfil   Einloggen, um private Nachrichten zu lesenEinloggen, um private Nachrichten zu lesen   LoginLogin 
Neue Berichte zum Thema P2P Kredite
Neu: Zinsen ab Gebot  

Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    P2P-Kredite.com Foren-Übersicht -> Investly
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen  
Autor Nachricht
Claus Lehmann
Site Admin

BeitragVerfasst am: 25.11.2016, 14:15    Titel: Neu: Zinsen ab Gebot Antworten mit Zitat

Zitat:
From now on, investors will be paid interest from the day the auction opens. Previously, interest was calculated from the day of the auction close. This means you will start earning interest as soon as you've made your bid (assuming your bid remains competitive).

Alle Änderungen (Newsletter) im Kontext neue Website/neues Design

Zitat:

Changes to our site include:

From now on, investors will be paid interest from the day the auction opens. Previously, interest was calculated from the day of the auction close. This means you will start earning interest as soon as you've made your bid (assuming your bid remains competitive).

Overdue fees will no longer be paid from Investly's account. Previously, Investly paid out overdue fees to investors and then asked the seller for the money later. From now on, sellers will be responsible for overdue fees. We will ask for the fees as soon as the invoice is paid, but the fees will be transferred to investors only once we’ve received the funds from the seller.

Available cash balance is now displayed on the account, portfolio and invest page (previously only on the account page).

You can now view the bids you've made to open auctions on the invest page - the sum will be displayed in the upper right corner of the invoice.

Descriptions of the seller and debtor companies will no longer be featured in emails - they are now available on auction pages. This change means all the relevant information will be available on our website. It also means emails will be shorter.

Auctions' history data, which includes all invoices sold to date, is now available on the ‘invest’ page.

The portfolio page now lists the invoices you’ve invested as a table, not boxes. In the list, you can see how much you’ve invested and your expected interest income from that invoice.

Our new site allows us to set a custom auction period. Given current funding conditions, smaller auctions will close in less than an hour. Larger auctions will remain up for up to a day, depending on the size of the invoice and the customer's preference.

Your account history page no longer features bids, only actual investments and repayments. Soon you will be able to download the history as a file. In the meanwhile, you can copy and paste the history to a spreadsheet. We will also be adding links to invoices in the account history view.

After discussing this with our customers as well as investors, we decided to remove invoice documents from auction pages. This protects our customers' sensitive business information. The invoice confirmation process has not changed.

Auction numbers have been replaced with invoice numbers across the platform. Previously, the portfolio page displayed the invoice numbers, but the account history page displayed the auction numbers. This should make it easier to track your transactions.

We've changed the email language settings so that the emails sent to your account no longer switch between Estonian and English - please choose your e-mail language here. Notifications emails about noncompetitive bids have been turned off due to the number of investors using autobidders and receiving unwanted emails. Going forward, we will be working on improvements to our email communication.

We will be adding a sorting functionality to portfolio and auction history lists soon.

A number of features will be added in the weeks to come. We will also start working on a new version of the autobidder at the end of the year.

Vagabund

BeitragVerfasst am: 25.11.2016, 14:27    Titel: Re: Neu: Zinsen ab Gebot (Investly) Antworten mit Zitat

Claus Lehmann hat Folgendes geschrieben:

Da wird man eher selten in den Genuss kommen, da man laufend unterboten wird und wieder ein neues Gebot abgeben muss. Im Moment enden alle Zinsen bei 8%! Diesen müsste man dann schon ursprünglich eingeben um sicher dabei zu sein. Ob sich das dann alles noch rechnet?
buttchopf23

BeitragVerfasst am: 25.11.2016, 14:48    Titel: Re: Neu: Zinsen ab Gebot (Investly) Antworten mit Zitat

Ganz ehrlich, Investly geht mir langsam auf den Sack mit dem ganzen Zeug was sie immer ändern. Vagabund hat hier sicher Recht.
Vagabund

BeitragVerfasst am: 25.11.2016, 14:55    Titel: Re: Neu: Zinsen ab Gebot (Investly) Antworten mit Zitat

Die weiteren Änderungen finde ich teilweise schon nützlich und sinnvoll. Man versucht halt das Ganze zu perfektionieren! Wink
buttchopf23

BeitragVerfasst am: 25.11.2016, 15:02    Titel: Re: Neu: Zinsen ab Gebot (Investly) Antworten mit Zitat

Mag sein, ich krieg einfach die Krise wenn sie das neue Dashboard aufs Wochenende ankündigen, dann passiert nix und ab mittwoch gehts live und funktioniert nicht wirklich, dann kommen keine mails mehr etc.. auch diese Änderung ist gut gedacht, bringt uns einfach nix wegen dem überbieten. Und zu 8% biete ich nicht (nur einmal, da ich cash parkieren wollte, da ich per Ende Jahr mit dem Ausstieg liebäugle).
Claus Lehmann
Site Admin

BeitragVerfasst am: 25.11.2016, 15:06    Titel: Re: Neu: Zinsen ab Gebot (Investly) Antworten mit Zitat

Diese konkrete Änderung bringt aktuell wenig, da wegen der Nachfrage die meisten Auktionen sehr schnell (i.d.R. noch am selben Tag) und meist zu 8% schließen.

Aber es ist schon eine Verbesserung zugunsten der Anleger. Macht sich gut zu den extrem niedrigen Ausfallraten bei den Invoices. (wenn wir solche Ausfallraten bei deutschen Plattformen und gleichzeitig mindestens 8% Zinssatz hätten, würden wir alle jubeln).
Elohim

BeitragVerfasst am: 02.12.2016, 19:54    Titel: Re: Neu: Zinsen ab Gebot (Investly) Antworten mit Zitat

Investly ist auf jeden Fall auf meiner Liste für weitere Diversifikation, im Moment bin ich noch nicht überzeugt.
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    P2P-Kredite.com Foren-Übersicht -> Investly Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Seite 1 von 1

Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.

phpBB SEO URLs V2